Wednesday, April 1, 2015

Check and change ;)




Ni lah.. dah lama tak guna photoshop sejak habis belajar dlu. menyambil time rehat di office sambil ditemani oleh cik akk comel kat sebelah ni. Ape-ape pon mmg kekdang xperasan masa berlalu sbb dok ketik2 lappy ni :)

Kenapa agaknya sy ni suka sangat nak update ape2 kat blog? Banyak sebab.. tp yg paling penting adalah untuk tatapan semua bila saya dah takde. Kenangan tu lahir dalam pelbagai macam rupa yang terkadang tak kita bayangkan.

pic ni time saya jadi jurulatih di kem PLKN Karisma, sempat lg menyelfie kat cik lappy kite kan. Luangkan masa cik kie kat Kem bila masa terluang.

Bila berkata tentang check and change..Apa yg menjadi isi utamanya? Dalam kehidupan kita ni, perlu untuk kita cek diri tang mana yg tak kene, tang mana yg kene kita berikan perhatian dan fokus mendalam seterusnya laukan pertukaran.. lakukan perubahan dan tambah baik untuk hidup berkualiti pada masa hadapan. Kita akan menjadi org yang lebih baik dan bukan menjadi "org baru" . kita tidak akan menukar sepenuhnya diri kita sbb kita unik dan tiada yg lain serupa dengan kita. Maka kembalikanlah rasa syukur tu kpd Allah S.W.T yg Maha Sempurna dan Maha Berkuasa ke atas setiap sesuatu. Alhamdulillah...



                                                                               ***

No comments:

Post a Comment