Tuesday, July 7, 2015

Fenomena Kuih tunjuk

"Amek yg tu la makcik, bape ea harganya?" "70 sebalang dik" ... OMG.. semuanya dah mahal sekarangkan? macam dulu-dulu murah lg and it's affordable.. Cabaranla untuk mereka yang suke beli kuih yang tunjuk-tunjuk ni.

Macam dulu-dulu, mak-mak kite ada je yang hasilkan kuih raya sendiri. Tp sejujurnya, untuk zaman sekarangni.. kebanyakannya busy n langkah mudahnye adalah dengan membeli. Biasanya sebelum puasa, akan adalah tester kuih mengejar bakal-bakal pelanggan kat office or di kedai. Ada yang sedap.. adanya ok.. n ada yg tak kene dengan selera kita. Tester tu dari yg tradisonal sampailah ke yang modern.. semua ada.. sedap.. cantik.. dan sesedap harganya. :)

Kalau macam kat Kg kami.. dua-dua jenis ada.. hihi.. tp akn cuba wat sendiri.. if x sempat.. barulah akn mnunjuk jari kat kedai.. kikiki... if keropok tu... standardla ... if  ada keropok .. hihi.. sebab suke p beli keropok dkat ayer hitam ngan appolo kat kilang Appolo kat JB :)

Taun ni try nak wat kuih yg Cik Kie suke makan tu.. yang guna kulit popiah, nestum n horlick sikit tu.. Kenapa nak wat? hahahaha.. SBB.. nampak mcam SENANG... Senang ke? Nnt kite tengok.. Muahahaha...

No comments:

Post a Comment