Tuesday, June 25, 2013

Hari Terbuka Kem Plkn Yang Ke-10


Untuk makluman, hari terbuka kem yang ke-10 ini berlangsung serentak seluruh kem di Malaysia. Terdapat pelbagai aktiviti menarik yang telah dijalankan bergantung kepada kem masing-masing. Seperti di Kem PLKN Karisma, terdapat banyak aktiviti menarik untuk dirasai oleh pengunjung seperti aktiviti menaiki bot di tasik buatan, menyertai aktiviti tali tinggi dengan bayaran yang cukup berbaloi.

Selain itu, terdapat pelbagai gerai  dan booth pameran dengan pelbagai tawaran menarik. Antara " booth booth' pameran dl yang dibuka adalah seperti:-

  1. JPAM
  2. KKM - Derma darah
  3. Polis - Rakan Cop
  4. Askar - Wataniah
  5. Celcom- Tawaran pakej

1st time pegang ular.. wuhuhu
Lepas bahagian persembahan selesai, saya jadi DJ jap kat dalam bilik P.A system.. hihi.. men2 tuju lagu n sedikit penyampaian maklumat kepada para pengunjung. Lepas tu pergi derma darah pulak. Then, barulah pergi jengok-jengok JPAM punye site. Wah... hari ni saya gagahkan diri pegang ular.. fuhh.. walaupun tidak berbisa tapi rasa takut dia mematuk tu sangatla tinggi. Tapi, sebab nak cabar perasaan takut tu, pegang tetap pegang. Mula-mula tu memangla takut sangat, lama-lama dapat biasakan diri. 

Pertandingan antara Kompeni

Pertandingan antara kompeni diantara wira dan wirawati terbahagi kepada dua iaitu :-

  1. Pertandingan kawad; dan
  2. Pertandingan kembara halangan


Ya, seperti mana biasa.. semua pertandingan kenelah ada persediaan kan. Jdi, pelatih dilatih oleh jurulatih fizikal masing-masing pada peringkat awal dan kemudiannya mereka menjalankan latihan kompeni sendiri bagi kawad kaki sebelum hari pertandingan menjelma.

Selain persediaan mental dan fizikal untuk mereka, pelatih juga perlu menghasilkan banner/bunting untuk pertandingan tersebut. Ni lah dia gambar-gambar persediaan awal yang dibuat oleh pelatih :-



No comments:

Post a Comment