Friday, June 28, 2013

Majlis perkahwinan sahabat ;)

Assalamualaikum para sahabat,

Harini 28 hb 6 2013 n as for me ni adalah first trip ke kelantan. tujuan utamanya sudah tentu ke majlis kahwen,.hihi. first time pg sana dengan kengkawan sekerja. hopefully the journey gonna be just fine, Amin. mari kita menghayati keindahan alam ciptaan-Nya dengan cara bermusafir di bumi yg indah ini. 

Dijangka bertolak pada 2000 h nnt. dengan hanya Rm60 sahaja, semuanya selesai termasuklah duit pergi dan penginapan.. Alhamdulillah, syukur.

Sampai kat umah homestay dekat pukol 1400 h sebab pergi rantau panjang. rantau panjang ni adalah zon bebas cukai di kelantan. if nak beli barang di sini.. jangan lupe mintak resit, sebab area keluar nanti kita akan diperiksa oleh kastam. dan untuk barangan akan dikenakan cukai sebanyak 10 % dari harga pembelian tersebut.

Tapi masa kat umah homestay ada masalah sikit, iaitu masalah air,. wuhuuu.,, dah la ramai nak mandi.. Rupenye mesin paip air tak dibuka...hihi.., lepas siap bersiap-siap sume... ape lagi , kita ke misi seterusnya ;) mamam kat umah kahwen le ;) sy ni sejujurnya mmg sgt susah nk makan makansn umah org kawen, tp masakan org kelantan agak berlainan dan saya suka.. bukan nasi minyak tp mereka gunakan nasi putih dan lauk2 yang lain. Alhamdulillah... sedap, dalam hati nak tambah.. tp kang nek lak badan ni nanti, tp mmg terbaik la masakan tu n even sambal belacannya pun sedak2 belako ;)

Lepas makan kami terus blek umah homestay dan ada satu kejutan utk kami!!!? nak tau? . Ada org terlupa tutup paip dan kebetulan salur air tu tersumbat dan seterusnya umah banjir!!!! muahahaha... habis umah homestay tu dibersihkan oleh boboy n gugurl kem. bantal, karpet dll menjadi mangsa lemas dalam umah, termasuklah bantal dan tempat alas gosok baju. ::))


No comments:

Post a Comment